Kunstweken 2022Dit jaar zijn de !Triggr Kunstweken van 18 juni tot en met 2 juli 2022. Het thema van deze !Triggr Kunstweken is: de zon. Op zaterdag 18 juni om 13.00 uur is de opening bij !Triggr. Meer informatie over alle kunstmakers en locaties waar de kunstwerken te bewonderen zijn, is te vinden op: https://triggr.nu/agenda/triggr-kunstweken-2022-3/

In onze kerk zijn werken van 2 kunstmakers te zien. Hieronder staat meer informatie over beide kunstmakers.
De openingstijden voor onze kerk zijn:
Zaterdag 18 juni na opening bij !Triggr tot 16.00 uur of langer indien nodig
Dinsdag van 14.00-16.00 uur
Donderdag van 10.00 uur tot 14.00 uur.
Vrijdag van 14 uur tot 16.00 uur
Zaterdag van 14 uur tot 16.00 uur

Olieverf Schilderijen van Cocky de Wagenaar uit Langeraar
Cocky startte ongeveer 10 jaar geleden met schilderen als cursiste bij Antonetta Moerland. Ze voelde zich aangetrokken tot het meditatieve, intuïtieve schilderen waarbij ze volledig vanuit haar gevoel kan werken. Zij werkt vanuit zichzelf en het liefst abstract, waarbij ze een kleurrijk palet gebruikt. Ook schildert ze soms realistische voorstellingen. Ze houdt van experimenteren met verschillende materialen, om die te verwerken in de verf, zoals zand, aluminiumfolie, stro, papier etc.
Cocky exposeerde eerder bij de Sta-Art galerie en in het Schoutenhuis, beiden in Alphen aan den Rijn.
Nu is werk van haar te zien in de Aarkerk te Ter Aar waar ze samen met Antonetta exposeert tijdens de Kunstweken van Triggr.

Olieverfschilderijen van autonoom Beeldend kunstenaar Antonetta Moerland, Alphen aan den Rijn
Mijn werk heeft zich sinds 1980 ontwikkeld vanuit het realisme naar het surrealisme en via de abstractie naar Intuïtief. 41 Jaar geleden ben ik begonnen met het schilderen van de wereld om me heen: landschappen, zeezichten, portretten stillevens etc. Vanaf 1990 ben ik intuïtief gaan werken, vanuit meZelf. Dat betekent dat ik sinds lange tijd vanuit een innerlijke wereld schilder waarbij ik mijn eigen vormen creëer die meestal vanuit het midden tot stand komen. Ik laat mij leiden door eenheid binnen de vormen waarbij de ene vorm ontstaat vanuit de andere. In veel werken, die meditatief aandoen, zijn ruimteschepen waar te nemen.
2020 was mijn jubileumjaar van 40 jaar schilderen en reden om een fotoboek van mijn werk uit te geven. Dit is via www.antonettamoerland.nl te bekijken en te bestellen.
Exposities door het hele land sinds 1985, o.a. Bestuurslid STA-Art 1994/1997, kunstprojecten: 1998 t/m 2001: van 3 basisscholen in Alphen aan den Rijn de buitenmuren beschilderd samen met alle leerlingen. Opdracht van de Gemeente Alphen in 2004: stadshart project “Oud en Nieuw”. Docente tekenen en schilderen. Meer informatie op www.antonettamoerland.nl