Gedurende de afgelopen weken heeft de kerkenraad zich regelmatig gebogen over de vraag of we de kerk weer zouden kunnen opstellen voor bezoek tijdens de kerkdiensten. Daarbij werden argumenten zoals aantallen besmettingen, ziekenhuisopnamen en IC-bezettingen, alsook onze plaats in de samenleving in de overwegingen meegenomen en kwamen we steeds weer tot de conclusie dat er onvoldoende draagvlak was de kerk weer te heropenen. In onze digitale vergadering van maandag j.l. hebben we geconstateerd, dat met de recente ontwikkelingen (met afnemende aantallen op alle gebied en inmiddels bijna 7 miljoen gevaccineerden), het voldoende verantwoord is om de kerk met ingang van de Pinksterzondag weer open te stellen. Maar wel onder een aantal voorwaarden.

Het eerder gehanteerde regime voor bezoek aan de kerkdienst zal weer in werking treden:
  • Aanmelden bij Gep Bogerd (contactgegevens zie Rode Samen);
  • Maximaal 30 bezoekers, exclusief medewerkers aan de dienst;
  • Triage bij de ingang;
  • Handen desinfecteren;
  • 1 1/2 meter afstand houden;
  • Op aangegeven plaatsen gaan zitten;
  • Mondkapje op bij verplaatsen in de kerk.
We zijn oprecht blij dat we elkaar weer kunnen ontmoeten in de kerk.