Oppas

Tijdens de dienst is er voor de kinderen van 0 tot 4 oppas in de Aarkant. Vanaf 09.15 uur kunt u uw kind hier brengen.

In de hal van de Aarkant hangt een oppaslijst, iedereen wordt van harte uitgenodigd om daar op in te vullen als hij/zij een keer wil oppassen. Als er geen kinderen zijn om op te passen kun je gewoon naar de dienst gaan.

Contactpersoon voor de oppas is Marijke van Aalst.

Kindernevendienst

Iedere 2e en 4e zondag van de maand is er standaard kindernevendienst en tijdens de projectperioden iedere week. Mocht je op de andere zondagen naar de kerk willen komen met een kind dat naar de kindernevendienst wil, stuur dan vooraf, liefst uiterlijk vrijdag voor de dienst, een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dan zorgen we dat er iemand van ons is.

Als er in de kerkdienst een paar liedjes zijn gezongen, mogen de kinderen die op de basisschool zitten met de leiding mee naar de kindernevendienst. Deze dienst is speciaal voor kinderen en vindt plaats in de Aarkant, het bijgebouw van de kerk. De kinderen mogen het lantaarntje dat is aangestoken aan de paaskaars uit de kerk meenemen naar de kindernevendienst, als symbool voor de verbondenheid met de mensen in de kerk.

Tijdens de kindernevendienst wordt een verhaal verteld waarover we praten en een knutselwerkje maken. Het verhaal sluit aan bij het verhaal van de mensen in de kerk. Het knutselwerkje is iedere week verschillend. We maken tekeningen, knippen uit kranten en tijdschriften, zetten iets in elkaar of we knutselen een keer niet maar doen een spelletje.

Na de preek, als de dienst in de kerk bijna is afgelopen, gaan de kinderen terug naar de kerk. Tijdens de projecten met adventstijd en veertigdagentijd vertellen we in de kerk iets over ons project. Vaak hebben we dan ook een projecttafel in de kerk staan, zodat ook de mensen in de kerk kunnen zien wat voor moois er tijdens de kindernevendienst is gemaakt.

Kom gezellig eens kijken!
Tot snel!

De leiding van de kindernevendienst: Evelyn Vis, Robert Rodenburg, Linda Zwaan, Mariƫlle van Aalst en jij?.

Lijkt het u/jou leuk om als leiding te helpen? We kunnen altijd hulp gebruiken! Stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.