Elk jaar sluiten we het seizoen van de WJJ-club af met een gezellig uitje. De laatste jaren gaan we om en om naar Drievliet en Duinrell. Dit, omdat de afstand goed te doen is en omdat we weten dat het altijd weer een succes is bij de kinderen. Nu was Duinrell weer aan de beurt. Dit jaar ging ik voor de laatste keer mee, omdat ik afscheid heb genomen als lid van het bestuur van de WJJ.

Het weer zat mee, de kinderen waren in de auto al erg enthousiast (waar wil jij in? Wat vind jij eng? Ik ga wel 10 x in de Falcon!), en alles verliep zoals we het altijd graag zien, met als enige ‘calamiteit’ een nat pak door de splash. En dat was niet alleen een kind, maar ook een van onze leiding, en een zonnetje om op te drogen, dus prima! De kinderen waren erg sociaal naar elkaar toe, niemand liep er alleen rond.

wjj uitje 2018

Dit jaar had ons uitje wel een extra feestelijk tintje, en niet alleen omdat de WJJ dit jaar 40 jaar (!) bestaat. Er zijn namelijk een paar enthousiaste mensen geweest, waaronder leiding van de WJJ, die een leuke actie bedachten: Koek en Zopie verkopen op de Langeraarse Plassen tijdens ons enige
schaatsweekend deze winter. Er is bij elkaar aardig wat opgehaald, en een deel van de opbrengst was bestemd voor een lunch voor de kinderen tijdens het uitje. Dat was natuurlijk een feestje, met de hele groep op een (bijna privé-)terras lekker aan de patat!

Al met al een geslaagde afsluiting, en voor mij toch wel speciaal, na 10 jaar in het bestuur te hebben gezeten. Gelukkig is mijn taak overgenomen door Thamar Esveld, die al eerder leiding is geweest. Maar natuurlijk kunnen we altijd mensen gebruiken als leiding, vele handen maken licht werk!

Bij deze een speciale oproep voor de Gereformeerde Kerk, omdat de WJJ een gezamenlijke club is van de 2 kerken in ons dorp, maar we hebben nu helaas geen vaste mensen meer die vanuit de Gereformeerde Kerk komen. Wel kinderen overigens! Het zou toch jammer zijn als er een stukje samenwerking voor de kinderen verloren gaat. Lijkt het u of jou leuk om op een creatieve manier met kinderen (groep 5 t/m 8) bezig te zijn met het geloof, maar zijn er nog vragen over het hoe en wat? Bel gerust, of spreek me eens aan. Wie weet, is het een nieuwe uitdaging??

Jolanda Braam