Zondag 28 mei na de ochtenddienst is er voor de Gereformeerde en Hervormde Kerk in ‘De Ark’ de gezamenlijke afsluiting van het winterwerk. Bij deze tropische temperaturen is winter even heel ver weg.

Eerst is er koffie, thee of limonade met heerlijke door enkele enthousiaste gemeenteleden zelf gebakken taarten. Het smaakt prima en ze krijgen een applaus van de ongeveer 50 aanwezigen. Daarna worden we in 7 groepen ingedeeld want er is door de commissieleden (Ben van Harten, Nico Jonker, Jannie van Schuylenburg en Kees Walraven) een quiz gemaakt. Als een en ander werkt kan met de quiz worden begonnen die bestaat uit 8 rubrieken van 5 vragen. Het betreft: de geschiedenis van Ter Aar, de Bijbel, Nederlandse taal en spelling, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Muziek, Actualiteit algemeen en Reken- meet- en wiskunde. Er zaten best pittige vragen bij en uiteindelijk won de groep die zich “De creativo’s” noemde met 31 punten. Zij wisten zelfs dat Nuuk de hoofdstad van Groenland was!

De kinderen werden intussen beziggehouden met leuke knutselwerkjes. Daarna werd er soep geserveerd en door de grote belangstelling was ook de extra soep van het kostersechtpaar welkom. Het samenzijn werd afgesloten met het zingen van ‘Samen in de naam van Jezus’.

Het was fijn en gezellig zo met jong en ouder van beide kerken het winterwerk af te sluiten.

Veel dank aan degenen die het geheel hebben voorbereid en verzorgd en zij die door koken en bakken hebben bijgedragen.